Oficiální turistický portál města Mariánské Lázně
Právě prohlížíte

Velký turistický okruh

Celodenní výlet pro zdatné turisty.

Výškový profil
GPX záznam trasyStáhnout trasu
Trať vhodná pro
pěší

Vydáme se na pořádný výšlap do centrální části Slavkovského lesa. Během túry zdoláme značné převýšení, nejvyšším bodem trasy je  i nejvyšší bod celé oblasti Slavskovského lesa. Doporučujeme pevnou obuv a velkou svačinu. Na trase je jediná možnost občerstvení až v obci Prameny.

Z centra Mariánských Lázní, od rozcestníku turistických cest, se vydáme po modré turistické značce E3 okolo městského hřbitova, směrem k Vysokéhu sedlu. Z Vysokého sedla pokračujeme po modré dál k nejvyššímu bodu Slavskovkého lesa, k vrcholu Lesný (983 m.n.m.). Na vrcholu je dřevený altánek, který láká k zastavení a odpočinku. Naše cesta pokračuje po modré dál, až k rozcestí Pod Dolským mlýnem. Na rozcestí opustíme modrou a pokračujeme po červené značce. Cesta je oznacená jako Stezka sv. Václava, podle zaniklého kostela ve Smrkovci. Z rozcestí U obrázku se vydáme opět po modré, přes zaniklou obec Dorní Lazy, okolo Mýtského rybníka až do obce Prameny. Z Pramenů pokračujeme stále po modré až do Mariánských Lázní. Přejdeme přes přírodní rezervaci Vlček - přirozený bor s rozvinutým bylinným patrem, cennými rostlinnými společenstvy hadcových skal, projdeme okolo Farské kyselky, přírodní rezervace Smraďoch a vodní přehrady. Ze silnice odbočíme k parku u Lesního pramene, projdeme okolo městského divadla a vrátíme se zpět do centra města.

Právě prohlížíte
Karlovarský krajŽivý krajCzechtourismKudyznudy
Nastavení soukromí a cookies 🍪

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies.

Následující volbou souhlasíte s našimi zásady ochrany osobních údajů a cookies. Svá nastavení můžete kdykoli změnit.